Välkomnar ljus och vårigare färger

Den här veckan slogs jag av att det är ju ljust när man kommer hem från jobbet också! För en del kanske det redan varit det ett tag, beror ju lite på när man slutar, men för mig som slutar med elever först vid sex och halv sju så var det nu efter sportlovet som ljuset nådde även mig under kvällarna. Såå skönt! Väntar ännu på den dag det är ljust ännu vid niotiden då kören också slutar, då har vi väl vår på riktigt?

9.3.18.3

Har bytt ut dekorationsfatet i vardagsrummet till ett vitt och har skaffat nya ljus i våriga färger. Kanske lite udda att kombinera lila med turkost, men blev ett sätt att binda ihop resten av rummet också med gardiner, en pläd och dynor i olika lila och turkosblåa nyanser. Jag gillar det iaf nu och det ger mig en fräsch vår-känsla, trots att snödrivan är över halvmeter tjock ute på terrassen.

9.3.18.2

9.3.18.1

Nu ska det verkligen bli skönt med helg, även om resten av huset fortfarande är lite kaos efter veckan som gått. Tro mej, det har varit en massa små och större grejs som hänt inom detta hus, och ordningen ser ju ut därmed också. Nå kanske det finns lite krafter och tid att få ordning på hemmet imorgon för nu är nog tröttheten stor så somnar nog så fort jag lagt huvudet på kudden ikväll (om inte innan det i soffan förstås…)

En kommentar Lägg till din

Lämna en kommentar