Mat-mars med GI

Har nu i mars försökt att skippa kolhydraterna (och sockret) ur kosten så långt det går. Har läst in mig på GI-dieten (eller den nya GI dieten där man räknar GB,  glykemiskt belastning) och försöker hålla mig till den nu till en början, men det känns lite som om jag inte hålls mätt på dagarna. Redan efter frukost är jag hungrig redan en timme tidigare än jag brukar och till kvällen är jag också hungrigare än vanligt. Nu är det ju inte precis så jag är på någon svältdiet precis utan äter vanliga portioner, frukost, lunch, middag, kvällsbit och ett till två mellanmål, med ordentligt med proteiner och mycket grönsaker och förstås fetter i den mängd som rekommenderas. Eller är det bara övergångsfasen innan kroppen vänjer sej?

Ett annat bekymmer är också vad äta till kvällsbit? Är så van vid att äta en smörgås så kommer inte på något som skulle vara gott och praktiskt till kvällen. Bara naturell yoghurt känns lite lite och nej jag gillar inte alls naturell kvarg. Så har någon tips?

 

thmat1

Bilden lånad härifrån

En kommentar Lägg till din

Lämna en kommentar