Mjau min Mjau

Kissenvår kan vara en riktig kramgo en samtidigt som hon nu börjat visa allt mera tecken på att vara lite svartsjuk för alla kramar som delas ut till alla andra i huset utom henne (eller iaf inte tillräckligt till henne tycker hon väl). Så fort jag är ensam hemma eller om Lillis är och sover, och kissen inte själv är ute och svirar någonstans så kommer hon och jamar, stryker sig och hoppar upp i famnen. Senast idag var det väldigt demonstrativt att ”nu är det min tur att få uppmärksamhet”. Lillis var på dagis och jag kom hem och jobbade på datorn mellan undervisningarna, och så kommer MinMjau och hoppar upp i famnen, tassar på, stryker sig mot mig, spinner, kryper upp på axeln, gosar, spinner och njuter av att få ha mig helt för sig själv. Tassar på i famnen på mig och upp mot ansiktet för att hon vet att då får hon bort min koncentration från datorn då jag jobbade, och lägger sig slutligen demonstrativt och sover mitt på noterna jag jobbade med. Hon vet att det är mig hon ska komma till för att få den uppmärksamhet och gos hon vill ha, även om jag inte riktigt alltid har tid eller ork för det, men visst lugnar det ner stressen att höra en spinnande katt…

En kommentar Lägg till din

Lämna en kommentar