Rosor och POMPparty

Denna torsdag blev en riktigt bra dag ändå. Vi började lite långsammare än tänkt idag när fröken bus gjorde allt för att vi inte skulle komma i tid till dagis. Några gråt-skrik-kamper behövde vi ändå inte gå igenom utan mera spring iväg och busa med mamma stil. Vid jobbet väntade sedan en fin ros på mitt skrivbord. Det var en av mina fina kollegor som köpt blommor åt oss för att uppmärksamma världslärardagen.

När jag hämtat mitt busfrö från dagis (och väl fått hem henne efter lååånga protester) så började vi ställa till och baka pizza bullar och spritsa frosting en på cup-cakesen inför kvällens klädparty. Hade hit en väninna som förevisar kläder från märket POMPdeLUX. Underbara kläder och skulle nog kunnat shoppa halva kollektionen, men måste ju ändå hålla sig lite. Men några fina plagg blev det iaf, och ska visa dem sedan när de väl kommit på posten.

Men nu kan jag ändå gå och lägga mig med ett leende på läpparna och vakna i lugn och ro imorgon. Fredag och en hel dag med fröken bus, det ni!

Lämna en kommentar