Färg och ljus till vardagsrummet

Sådär nu har vardagsrummet fått ett nytt litet lyft, och fram för allt mera färg! Har varit så led att ha både vita väggar och ljusa gardiner, och ljus soffa och soffbord så de nya gardinerna var nog välbehövliga. Borde kanske förtydliga mig om att jag inte alls är led soffan egentligen, den gillar jag hur mycket som helst, men helheten har saknat mera färg, och jag har gått och varit lite småbitter på mig själv att jag inte handlade de gardinerna jag hittade redan för ett år sedan, men som ändå lämnade kvar i affären, men den gången blev det en välbehövlig matta till sovrummet istället…men tillbaka till gardinerna nu…så nu förra helgen hittade/fyndade jag ju riktigt fina Vallila-gardiner som har samma färger i sig som de befintliga soffkuddarna. Superbra alltså! Dessutom har de härligt stora mönster också som piggar upp den tråkiga årstiden som är på intåg. Längden fick jag ju justera, och blev också tvungen att skaffa nya ringar till gardinstängerna, (som typ kostade hälften av gardinspriset? *ööööh…*) men nu är det ändå fixat och nu hänger de där. Visst fick inte rummet ett lyft ändå?

6.10.17.2

6.10.17.4

6.10.17.3

Ja lampan då. Den är ju också ny-gammal, eller hur ska vi kalla det. Den har genomgått en liten makeover eftersom glaskupolen som varit på den varit sönder, ihoplimmad och sönder igen. Men nu är det ju en sån himla tur att min man är el-kar så han fixade en ny lampa åt oss. Lite space:ig är den men snygg och modern blev den ändå. Bättre att göra om gammalt än att allt skulle vara slit-och-släng. Tidigare var det alltså en läslampa med en glaskupol högst uppe, men vi (eller Älsklingen, jag gjorde nog inget annat än lekte med tösen sålänge..) tog helt bort kupolen och lamphållarna där uppe, kortade av ena armen och kopplade dit nya hållare och två stora ”glödlampor”. Som sagt, min man han kan mycket han.

6.10.17.1

 

 

Lämna en kommentar