Ett kalas till en fyraåring

Det är redan två veckor sedan hon fyllde år. Fyra. Tänk det hur stor hon redan är. Vår lilla Busunge som det aldrig blir tråkigt med. Envis och bestämd, precis som sin mor men ändå den snällaste och omtänksamma lilla flicka. Pyssel gumma ut i fingerspetsarna och aldrig tyst eller stilla mer än en halv minut.

Ett Pippikalas var vad du ville ha så då bakade jag din gula Pippi tårta med guldpengar på. Ett försök till en Pippi i sockermassa gjorde jag också och med helt ok resultat (sockermassa figurer är nog inte min grej), och så flaggor du själv skrivit ditt namn på. Några Pippi ballonger, en Pippi klänning och dekorationer i gult och andra glada färger blev helt perfekt. På kaffe bordet hade vi också lite enkel salt plockmat med karelska piroger med äggsmör och köttbullar. Tårtan, som för övrigt var en av de bästa jag bakat, var fylld med jordgubbs mousse och blåbärsmousse med krossad vitchoklad, och sedan täckt med gul marsipan. Förutom det hade vi choklad fudge brownies, kokosbollar och biskvier på bordet. Konstaterade till min mamma att det kändes som vi bjöd på ovanligt lite, men sist och slutligen behöver det inte vara mer än något smått salt, tårta och ett par andra mindre alternativ på söta sidan.

Fyra år som sagt. Skulle nog inte tro att tiden nån gång kunde flyga iväg så fort men vid det här laget vet jag att den saktar nog inte av nu heller…och snart får vi ju börja tänka på ett ett års kalas också…men riktigt ännu ska vi nog inte ännu tänka på det…

2 kommentarer Lägg till din

  1. TIDSTJUVEN skriver:

    Vilken fantastiskt tårta! Och så gulligt födelsedagsbarn 😍 Temakalas är ju de allra bästa!

    1. pernillanilssonwik skriver:

      Tack! Jo jag gillar också att ha temakalas 😄

Lämna en kommentar