Gemensam rytm i vardagen

Godmorgon ny vecka och första hela veckan i augusti! Även om vädret snarare skriker september…Men hösten är nog här vare sig vi vill det eller inte, ovanligt tidigt dessutom. Ovanligt tidigt är också när jag stigit upp idag. Beslöt mig för att igen börja stiga upp samma tid som Älsklingen, dvs. klockan sex på vardagarna. Varför undrar säkert väldigt många av er. Varför frivilligt skippa att ligga och sova och gosa bredvid en bebis och sova längre på mornarna när jag nu en gång skulle få det med gott samvete. Ja visst frågade jag mig själv samma sak också i morse men svaret är att jag gärna vill ha en gemensam rytm med Älsklingen, vakna tillsammans och gå och sova tillsammans. Den andra lilla orsaken är lugnet som finns på mornarna, innan Lillis vaknar då det är full ståhej från första stund. Nej lugnet kan jag använda till att få färdigt min avhandling, så när Älsklingen åker till jobbet sätter jag mig och börjar skriva på avhandlingen. Kanske den också skulle bli färdig någon gång. Sedan så har jag lovat mig att en (eller två) mornar i veckan sova istället, och beroende på när Lillasyster vaknar och vill ha mat blir det ju också varierat med skrivtid på mornarna, men det gör inget. Från och med nu blir det iaf mera struktur och dygnsrytm här i huset. Ha en fin måndag kära läsare!

pernilla nilsson-wik

Lämna en kommentar