En vacker dopdag

Idag blev hon två månader vår lilla Älskling, och idag är det också två veckor sedan vi hade dop. Vi valde att ha dopet hemma, precis som för Lillis, bara att den här gången kunde vi ha det utomhus. Ännu på morgonen såg vädret ut att bli lika regnigt som det hade varit flera dagar innan, men sade till älsklingen att ifall vi inte ställer till ute så blir det garanterat bra väder. Så sagt och gjort flyttade vi bort poolen från matterrassen och bar dit alla utemöbler, gjorde i ordning dopbordet, blåste upp lite ballonger, plockade några blommor för dekoration och bar dit mitt elpiano. Blev så bra och fint, så är glad över att vädret dessutom vände och vi fick sol hela kvällen. Ceremonin blev riktigt fin och som avslutning sjöng jag en sång för vår dotter. Du finns inom mig från disneyfilmen Tarzan.

IMG_9143

IMG_9209

 

Eftersom jag är från en bakande familj där det alltid bjuds på hembakat till alla fester var detta inte något undantag. Mamma hade hjälpt mig med en sort på bordet men resten hade jag bakat. Doptårtan dekorerade jag (som vanligt) sent på kvällen innan och smörgåstårtorna samma morgon. Hade också bakat biskvier för första gången och en riktigt god vanilj-blåbärs moussetårta som i för sig sprack tvärs över så blev lite av en snackis i sig själv, men god var den hur som helst.

IMG_9222

Ett litet liv
Men ändå stark
Här i min famn så är du trygg och varm
Det finns ett band som aldrig brister
Jag finns hos dig, gråt ej mer

För du finns inom mig
Ja du finns inom mig
Från denna stund
Nu och för evig tid
Du finns inom mig
Mitt hjärtas hemlighet
Du finns här inom mig
Alltid

IMG_9185

IMG_9212

Lämna en kommentar