En somrig babyfilt till Kompis

8.5.19.3

Två veckor ledig redan och visst har det ändå hänt en hel del sedan jag skrev senast. Inte i bebisväg dock (ifall nu någon redan börjat tro det), men vi har ju hunnit ha både härlig vår och snöstorm, sköna lediga helger och vardag, jag har hunnit kapa håret närmare tio centimeter, färdigställa babyfilten, städat, tvättat och plockat fram det mesta inför babys ankomst. Ja det börjar faktiskt bli klart här hemma nu. Har nog ännu kvar att göra på min lista, men skulle det nu vara så att Kompis bestämmer sig för att komma redan imorgon så är det så då.

8.5.2019.1

Är löjligt stolt och nöjd över filten jag stickat och när väl Kompis är ute ska ni få se dess fina färg också, men tills dess får ni bara se den i svartvitt. Men somrig, lätt, söt och precis som jag tänkt mig. Hittade ju inte först något exakt mönster jag gillade, utan grunden/själva bladet är från ett mönster på en kudde eller sjal från drops design. Stickade först en provlapp så jag kunde räkna ut antalet maskor och testade också hurudan kant jag ville ha. När jag väl var nöjd var det bara att sticka på. Det tog lite längre än jag tänkte men den är helt klart värd varje minut av sticktid och gjord med 100% kärlek.

8.5.19.2

Lämna en kommentar