Nytta, nöje och lite vila varje dag..

Fredag, mammaledig, helg och solsken. Kan det bli mycket bättre? Njaa, om huset också skulle vara städat så skulle väl allt vara perfekt, men nu är nog solen och lite vila ute på terrassen viktigare.

Blev mammaledig i onsdags och även i jag inledde ledigheten med att var och städa upp mitt kontor var det riktigt skönt att vi äntligen är inne på det sista. Har aldrig riktigt varit den som njuter av graviditeten, även om jag är lyckligt lottad över att ha fått må bra hela tiden och kunnat jobba till det sista. Fick visserligen ställa in en oboespelning här förra veckan eftersom jag inte då längre kände att det var bekvämt eller behagligt att spela eller fick det stöd som behövs, men sådär annars har ju nog arbetet gått riktigt bra ända till det sista… Nu däremot ska jag försöka njuta lite också innan bebis kommer. Något nyttigt och lite vila och nöje varje dag tror jag det får bli…

Så med de orden ska jag fortsätta njuta av solen ute på gården. Tror i också ska kratta lite till på gräsmattan nu när Lillis också fått en egen ny kratta…

Lämna en kommentar