Sista fem dagar i jobb…

Godmorgon ny vecka! Borde verkligen börja omplanera när jag ska ta mig tid att blogga, just nu är det varje dag så jag tänker ”jag gör det ikväll”, men när väl kvällen kommer så har jag inte tid, ork eller skrivlust och tänker istället ”jag skriver imorgon istället”…och så håller det på. Har några påbörjade inlägg nog i utkastet, bl.a. ett om vår fina konsert med kören. Kan helt enkelt inte vara obloggad om det, men vi tar det ikväll (eller imorgon…)

Helgen som var gick till mycket utevistelse, lek, pyssel, matlagning, röstning och ja inte egentligen så mycket mer. Tillståndet just nu tvingar ju en att inte ta på några stora uppdrag på en och samma gång, så det blir ganska lugnt och skönt då. Visserligen var det inte lika varmt i luften nu i helgen som t.ex förra lördagen, men fint ändå. Bara det sista av snön också skulle smälta, kan nästan slå vad om att vi har mest snö kvar på vår tomt i hela kommunen. Varför vet jag inte, men när man kör omkring så är alla andra gårdar snöfria medan vi har stora snöhögar överallt. Nå månne det inte smälter hos oss också snart, har iaf sett lite vårtecken i form av små krokusknoppar som sticker fram och rabarbern som börjat tränga upp genom snöskorpan.

img_20190414_103359_6436044456249290749879.jpg

Men nu ska jag ta mig an denna vecka. Har bl.a. en presentation av planen för min avhandling senare idag, och så storhandel på agendan. (kan ju inte spara det sistnämnda till fredagen då det är långfredag, och torsdag hinner jag inte heller på…) Resten av veckan går åt till mycket jobb, ska försöka få allt det sista klart och undanstökat nu då jag nästa onsdag redan inleder mammaledigheten. Det ni, det går fort nu! men ska nog bli skönt också… Nå hur som haver, nu ska jag sluta svamla. Ha en fin dag! 

Lämna en kommentar