Hänt i dag, hänt i veckan och hänt i mars…

Sista mars, och i skrivandets stund är det ju inte ens en timme kvar innan april. (nattuglan här hej) Borde väl egentligen ligga i sängen redan eftersom vardagen kommer emot igen imorgon, men är för upp i varv ännu och så är ju klockan i huvudet ännu en timme efter. Sommartid har vi ju nu…men det reder nog ut sig redan imorgon…

Vilken skön söndag och helg vi haft. Riktigt många bra-dagar på rad här nu. Idag passade jag på att ta en vårstädning i sovrummet, med att tvätta alla täcken och kuddar, vädra och dammsuga madrassen och sedan byta till rena somriga lakan. Borde ha svängt sängarna också (brukar försöka minnas att göra det två gånger i året, så på samma gång vi svänger klockorna..) men Älsklingen var ute just då och det är inte något jag gör själv just nu, så vi ska försöka minnas det nästa gång vi byter sängkläder.

31.3.19.4.jpg

Igår var jag med mina kördamer och sjöng på Pohjola Nordens 70-års jubileumsfest. Vi fick då samtidigt inviga våra sprillans nya kördräkter. Eller min fick snällt hänga hemma i garderoben, så kan jag inviga den till hösten, men matchade i alla fall skorna till färgen. Känns alltid bra att få uppträda en gång innan vår egen konsert, även om det denna gång var bara med tre låtar från vår egna konsert. Men om en vecka kör vi istället fullt ut…

31.3.19.2

Annat som hänt i veckan och i mars då? Jo, vi fick hem en mammalåda, fjolårets – vilket jag tycker bara var bra för gillar den bättre än den som kom ut nu. Lillis var också ivrig på att få packa upp allt, och skulle givetvis provligga i lådan eftersom vi berättat att Kompis ska ha den som första säng, och att hon själv också sov i hennes låda när hon var nyfödd. Däremot var det inte lika roligt att lägga tillbaka allt, speciellt inte gosedjuret, för den ville hon ju ha själv, men bättre blev det när vi sedan tog fram hennes gamla låda och alla urväxta kläder så fick hon inspektera dem (och prova en del också).

Njutit har vi gjort mycket nu också, både av solen, våren, lite fräscha blommor mellan varven och alla små stunder i både vardagen och helgerna, till och med tvätt kan vara riktigt kul nu eftersom vi införskaffat oss ett tvätt-torn. (bara det nu ännu skulle finnas en maskin som sköter vikandet av tvätt också så skulle det ju bara vara perfekt). Lillis har helt självmant kastat bort blöjan nu, så bara hon ännu skulle hålla sängen torr varje natt skulle det också vara riktigt bra. En ny telefon har jag också införskaffat mig (jag vet, materiell lycka och i-lands-lyx). Min avhandling har också fått fart och nu känns det verkligen som jag är inne på rätt vinkling, att jag däremot inte hunnit (läs: tagit mig tid) att skriva en endaste rad den här veckan är en bisak, för när jag väl sätter mig ner och börjar på så kommer det nog…

31.3.19.1

Mars har helt enkelt varit en riktigt bra månad. Jag ser nog fram emot april och allt vad det för med sig (konserter, påsk, mammaledigt…), och nu hoppas jag bara sista av snön ska smälta på vår gård också så vi kan ta fram mera uteleksaker, terrassmöblemanget och med försiktiga tag väcka trädgården till liv inför sommaren. Hoppas ni också haft en riktigt bra söndag, helg och mars-månad!

31.3.19.3

Lämna en kommentar