Påbörjat babyfilten

Har verkligen svårt att tro att det är första mars imorgon, men tiden tickar på precis som vanligt – allt för fort vill säga..Liksom detta sportlov, skulle ljuga om jag skulle säga att det inte är riktigt skönt att vara ledig, att inte ha klockan och ringa utan istället få vakna till när Lillis kommer tassande och säger ”mamma de e ljust” eller ”klockan e vaken” (fråga inte varifrån hon fått det andra uttrycket, för det har jag ingen aning om). Även om det nu ändå är väldigt skönt med ledighet, kan jag inte precis påstå att jag känner vidare ångest i att återvända till jobb och vardag nästa vecka heller. Dessutom har jag ju ett helt annat mål att se fram mot, vilket också kommer i rasande fart. Det är endast åtta veckor kvar innan mammaledigheten börjar. Hej hopp vad tiden går!

dav

Inledde idag stickningen av en babyfilt. När jag väntade Lillis tror jag att jag hade filten klar redan (långt innan?) halvvägs in i graviditeten, nu är vi nere på tvåsiffrigt och jag börjar först nu. Hoppsan, men nog ska vi hinna få den klar i tid nog, bara jag får fart går det nog bra. Letade länge efter mönster och har nu också provstickat två olika. Det första var inte helt som jag tänkt mig och letade vidare och kom till slut över ett bra mönster på blad som går jämt över större områden också. Eftersom det blir en sommarbebbe ville jag också ha ett luftigare mönster, att sedan hitta själva mönstret var inte alls lika lätt, men nu har jag iaf ett som jag är nöjd med och nu är jag igång.

IMG_20190228_190424.jpg

På bilden ser ni bara när jag teststickat i ett restgarn jag hade hemma. Det verkliga färgvalet på garnet vill jag inte publicera för att kunna hålla lite hemligt vem Kompis i magen är…men nog svamlat, nu ska jag fortsätta sticka när jag väl kommit igång.

Lämna en kommentar