Några studiedagar i London

Hej och trevligt sportlov till alla er andra som också har det. Förra veckan tillbringade jag själv i London på en fem dagars studieresa. Skulle kika in och ge er en hälsning då men vi hade rätt så långa dagar fulla med föreläsningar och program så när kvällen väl kom så orkade jag helt enkelt inte prioritera att ta fram datorn, överföra bilder och producera någon text, så det fick vara då. Istället ska ni få en kortfattad version på vad jag gjorde.

dav

Det var som sagt en studieresa i samband med mina masterstudier. Vi hade ett schema med föreläsningar och träffar av olika sorters personer och musikskolor/universitet/college fram till sena eftermiddagen. Människor vi träffade var t.ex. Richard Strange – en enligt honom misslyckad rockartist som gjort karriär som bl.a. skådespelare och författare, väldigt intressant person som trots motgångar lyckats göra en fin karriär, Peter Jenner – en manager och producent som t.ex. var med och tog fram Pink Floyd och Tony Moore – en singer-songwriter, musiker och musikpromotor, som ett tag också varit medlem i bandet Iron Maiden, och en del andra intressanta människor. Vi besökte fyra olika skolor och gjorde samarbete med fashionfotograf studeranden vid London Collage of Fashion, för att ta bilder och samarbeta i branding-syfte. Något jag kommer göra ett skilt inlägg om bara jag får mina bilder från mina fotografer.

FB_IMG_1550668162602

Jag hade själv också tagit kontakt med en kör i London och var och följde med deras övning en kväll, skulle gå en annan kväll också men då slutade vi också rätt sent och jag var både trött och hungrig så prioriterade bort den kvällen då. Men ett fullspäckat schema hade vi, så något vidare turistande har jag inte hunnit med. Vi bodde vid Kings Cross, så fick besöka Platform 9 3/4, och Harry Potter-shopen, men något annat känt sevärt hann vi inte med. Fredag morgon tog vi en tur ut på stan men vi siktade också in oss på en musik-affär, vilket var väl värt det för kom hem med en hel hög olika noter.

dav

Ett av mina måsten när jag visste jag skulle till London var att gå på en musikal, så torsdagkväll bokade jag biljett åt mig till Wicked. Så värt slantarna kan jag säga! Inte bara för att det är en bra musikal (hade inte sett eller hört den tidigare, bara hört att den är bra), utan också för att den är så in i det sista välgjord med såväl aktörer, scenografi, musiker, klädsel osv.osv. Måste däremot medge att jag blev aningen besviken på andra akten, inte för att den på något sätt skulle vara dålig eller något, utan eftersom första var så hejdundrande bra att förväntningarna höjdes ytterligare inför andra, och de uppfylldes inte helt. Men som sagt, en suverän musikal jag verkligen rekommenderar om någon funderar på vad de ska se på om de far till London. Köpte hem notboken också så nu ska jag själv också börja sjunga några av sångerna ur den.

bty

dav

Men ja, en fullspäckad och intressant vecka hade jag. Att jag sedan kom hem från London utan att ha sett de stora sevärdheterna som Buckingham Palace, Big Ben, London Bridge, Westminister Abbey, Harrods eller något annat av allt man borde se eller uppleva stör mej inte egentligen. Har en orsak att åka dit pånytt men i turistsyfte. Att jag däremot kom hem utan att få en ordentligt god kopp té stör mig. England som anses vara ett te-land gjorde mig minst sagt besviken. Hotellets te på morgonen var starkt och inte alls vidare gott (i och för sig var hotellet eller frukosten inte annars heller riktigt topp…), på varje coffee shop vi gick in till så hade de te på påse och inte alls något vidare utbud (eller en-tre sorter). En-två gånger fick jag helt okej te, men oftast får man bättre te på kaféer här hemma. Så bättre lycka nästa gång jag besöker London då…

dav

Lämna en kommentar