En doptavla

Förra helgen åkte vi över till grannlandet och till kära syster Sofiafiah med familj. Deras lilla dotter skulle bli döpt och Älsklingen och jag hade äran att få bli faddrar. Som en dopgåva hade vi en doptavla med alla uppgifter om födseln. Skulle först beställa en från nätet och kollade igenom utbudet på många olika sidor, såväl svenska som finska, men på de finska så var de flesta (de snyggaste) med finsk text och på från många svenska sidor hade de leverans endast inom Sverige. Så till slut beslöt jag att jag helt enkelt målar en själv då, så får jag en precis som jag vill ha den. Så sagt och gjort, två sena kvällar satt jag och skissade upp och målade tavlan och visst blev det ändå inte hur bra som helst?

1.2.2019

Fick nu efteråt en beställning på en liknande till storebror, så den ska jag göra någon kväll jag bara orkar och har inspiration. Lillis ska också få en egen tavla, men tror inte jag kommer ha den med födelseinfo utan istället göra en utan text till hennes rum.

Lämna en kommentar