När julen dansat ut

Hade egentligen skrivit ett utkast för dagens blogginlägg redan igår kväll men hann aldrig färdigställa det idag och nu har den här dagen redan varit… Men hoppas ni trots allt redan haft en skön och bra söndag och fått vila er efter den gångna veckan. Det vet jag att jag fått göra, med sovmornar under helgen och inga planer egentligen. Eller jo, vi har städat bort julen som så många andra och så har jag målat väggarna i skrubben också (något som bara skjutits på allt för länge redan). Så visst har det funnits att göra men inget storslaget och utvilad kan jag nog säga att jag är efter första fulla veckan på jobbet för denna termin. Har varit fullt upp minsann med både start av nya kurser samt ny rektor och ny sekreterare på institutet. Men det börjar väl lugna ner sig så småningom och när väl allt börjar rulla så kanske det inte känns så körigt eller stressigt heller. I ärlighetens namn hade jag väntat mig ännu mera stress, med tanke på hur måndagen kändes, men man ska väl inte ropa hej innan man är över bäcken. Imorgon börjar en ny vecka och då tar vi nya kraftfulla tag.

Idag var det tjugondagknut och julen skulle ut. Granen åkte lite hastigt och lustigt ut i fredags, och tomtarna med, men stjärnorna i fönstret var jag inte så säker på om jag ville ta ner ännu, tills älsklingen i morse plockade ner den vi hade i köksfönstret och sa nu ska de här ner. Sagt och gjort, alla andra åkte också ner idag, och trots att jag gillat mysfaktorn de ger och inte alls velat ha ner dem känns det nog rätt skönt ändå. Men ett par fönsterlampor i vardagsrummet skulle nog inte sitta helt fel. Kanske det skulle vara något att börja spana efter? Efter att granen åkte ut i fredags blev det också så tomt på platsen den stått så jag svängde in via Plantagen och köpte hem en ny större grönväxt och några andra blommor. Härligt vad nya fräscha blommor kan pigga upp och ge energi. Bara jag kunde hålla dom vid liv också skulle det vara bra.

13.1.19

Har ni haft samma känslor när julen är bortstädad att nu vill ni ha nytt och fräscht? Kanske en renovering rent av? Så dramatiskt har det nu inte varit hos oss, men något litet projekt eller någon liten förnyelse hemma., just som den nya stora växten eller ett par fönsterlampor…

Lämna en kommentar