en framåtblick för detta år…

Nåja nu sparkar vi igång det nya bloggåret också. Några få dagar in i januari är vi nu och vi har nästan hunnit börja vardagen igen. Älsklingen är redan tillbaka på jobbet som normalt, men vi andra börjar på riktigt nästa vecka när dagis börjar på nytt och så även mina kurser. Så visst passar det då inte utmärkt att blicka framåt lite och se hur detta år kommer se ut?

Visserligen är det endast gudarna som vet vad som kommer ske detta år men man kan ju alltid hoppas på att det blir ett bra och händelserikt år. Äh, behöver väl inte hoppas på det, vi kommer göra det till ett händelserikt år. Vissa saker vet man ju själv redan vad som ska ske, men vi är ju inga siare precis så man kan ju aldrig veta hur det slutar…

IMG_20181230_104302.jpg

Att jag har mycket jobb främst nu under vintern och våren vet jag redan, eftersom förändringens vindar blåst kraftigt inom institutet och nu ska vi inleda året med en ny (vikarierande) chef också. Under detta år ska jag också skriva min master-avhandling och om fyrtionio veckor borde jag vara utexaminerad med en titel på ‘master in music, culture and art’. Det ni, det är inte småpotatis det heller. Vilka resor och äventyr som väntar oss vet jag inte ännu, men en Sverigeresa om några veckor till systeryster och en Londonresa från skolan är i.a.f. inprickade i min kalender.  Familjen, kärleken och hemmet kommer fortfarande vara det viktigaste och det som ska läggas mest energi på, trots både mycket jobb och skola. Så mysmornar och -kvällar, små utflykter och tid för bus och lek. Har också fått inspiration att renovera en del här hemma, både större och mindre renoveringar/uppfräschningar skulle sitta bra, men tvivlar på att vi kommer förverkliga allt ännu detta år.

Nu ska vi då inte heller glömma att jag ju faktiskt fyller trettio i slutet av detta år. Då får ni hålla i hatten för då blir det fest och partaj. I övriga fall får vi vänta och se vad som ska hända och ske. Kommer bli ett kanonbra år eller hur?

dav

Lämna en kommentar