Julfrid

Fem dagar kvar till jul hör ni. Hoppas ni inte stressar ihjäl er där hemma i stugorna. Hos oss hämtades granen idag och står som bäst i garaget och smälter av sig lite innan den tas in, och julgodiset håller jag som bäst på att baka. Har en klar i kylen, en på terrassen och svalnar och en opåbörjad men orkar nog inte börja med den längre idag utan det får bli imorgon istället. De sista klapparna (hoppas jag) handlades idag, och bara jag ännu får ett paket på posten så kan de också slås in. Har också tänkt hinna färdigställa några till julinlägg åt er, men vet inte riktigt vart tiden går i år…

Nå jul blir det hur som helst och tar nog det mesta med ro även om jag ursprungligen tänkt hinna med mycket mera i december än jag sist och slutligen gjort. Senast på fredag vet jag ändå att jultämningen och julfriden infinner sig även hos mig. Då är det nämligen igen dags för årets Julfrid i Oravais kyrka (<-länk). Rekommenderar varmt att ni ska ta er dit och bänka er bland alla andra. Kyrkan är alltid smockfull och med dämpad belysning får man luta sig tillbaka i bänkarna, varva ner och bara njuta. Jag är med i konserten och spelar oboe men förutom mig hör ni också många begåvade sångare och musiker så rekommenderar varmt!

julfrid2017

Lämna en kommentar