En mjuk luciakrona

Imorgon har vi lucia så har ikväll sytt en luciakrona till Lillis. Började egentligen på en redan i helgen av ett par gamla stickade sockor men erkänner att det inte blev riktigt som jag tänkt så när jag var till stan igår köpte jag filttyg i rätta färger som fick bli en bättre luciakrona.

dav

Kronan är sydd som en tub som jag fyllt med vadd och sedan sytt fast till en ring. Ljusen är också sydda som tuber men har avrundat lite i toppen och på samma gång sytt fast veken. Vekarna är två filttygsbitar som jag sydde ihop längs med kanterna med gul tråd för att få lite mera volym i dem. Sedan har jag bara för hand sytt fast ljusen på kronan.

Nu var ju inte Lillis så värst intresserad av att ha kronan på huvudet utan slängde bara bort den. Får se om det ändras efter att hon sett nån lucia på riktigt imorgon… Kissekatten fick istället agera modell och var mera villig att vara med på bild, däremot var kronan aningen stor för henne…

dav

Lämna en kommentar