Julkortsinspiration

Ni har väl inte glömt bort att det ska skickas julkort här i dagarna också? Själv är jag senare än vanligt igång med julkortspysslandet, eftersom jag inledde det igår kväll vid tio tiden, men ingen panik här, har kanske hälften kvar ännu…

11.12.17.2

Eftersom pysselaffärerna är fyllda till bredden på vackra papper, band, pärlor, fina bilder och allt möjligt man kan använda sig av till julkortspysslandet så behöver man inte vara särskiljt kreativ ens för att få snygga hemgjorda julkort. Själv tycker jag det ligger mera tanke bakom hemgjorda julkort men alla vill, orkar eller har helt enkelt inte tid med det.

Tänker ändå visa er två enkla modeller jag gjort, som dessutom blev favoriter bland de jag gjort hittills. Bottnarna är enkelt vita och sedan har jag med en silverfärgad stämpel gjort ett bakgrund. Bilderna är köpta som dom är och bara dit fästa på några små ”tassar” (små kuddar av dubbelsidig tejp). På den ena har jag dessutom fäst ytterligare en ‘god jul’ skylt. Svårare än så behöver det inte vara, men visst blir det inte ändå väldigt snyggt?

11.12.17.1

Lämna en kommentar