Fullt ös från morgon till kväll

Torsdag morgon och nu har då alltså halva veckan i princip gått. Att man lever intensivt när man har småbarn är verkligen inte något påhittat. Skulle det inte vara för att Lillis dagligen frågar va det är för dag idag, imorgon, i övermorgon, å övernattsmorgon (hennes ord…) skulle jag säkert inte hålla vidare bra koll på veckan. Får ju ändå fundera på vilken dag det är så. Men man får väl vara lite mos i hjärnan när man ”bara går hemma”.

Bara går är nog ett väldigt milt uttryck för vad man gör på dagarna. Visst det finns dagar vi inte gör så mycket men det finns också dagar som har fullt ös från morgon till kväll. De flesta egentligen. Vågar ännu inte tänka på hur det är när vår Lili börjar röra på sig, än mindre springa. Det tar vi när det väl kommer…

Men vad sysslar vi med just nu då? Ja vad gör vi inte skulle jag nästan hellre fråga. Vi leker, pysslar, plockar ved, besöker kohagen, tränar, städar för lite, men städar ur för små kläder och gör garderobscheck för vad som behöver investeras i till hösten, träffar vänner och springer ärenden. Allt omvartannat och där emellan försöker jag stiga upp tidigt (vilket inte lyckats vidare bra den här veckan då jag helt enkelt somnat bort tiden istället och stigit upp en timme senare) för att skriva på avhandlingen… Men lite har jag nog kommit vidare där också så det reder sig sakta men säkert. Färdig blir den nog ännu i höst…

Ojoj, nu svamlar jag som vanligt….men å andra sidan så vaknar Lillis snart och då är det igen fullt ös. Ha en bra dag alla!

Lämna en kommentar