Pysselsommaren del 1

Eftersom jag är hemma hela sommaren lång så beslöt vi också att Lillis skulle få ha ett långt sommarlov. Hela juni, juli och augusti får hon vara hemma med mig och Lillasyster och först från september är det dags för dagis igen. Det här i sin tur betyder ju att vi har en massa dagar att fylla med saker att göra, som till exempel att pyssla. Nu är dessutom Lillis en riktig pyssel fantast så hon skulle gärna kunna sitta och pyssla i timmar varje dag om hon bara fick välja och hade material runt sig. I praktiken är ju detta inte möjligt men vi pysslar mycket. Ibland mera kreativa saker och ibland räcker det med papper och några klistermärken. Men för min egen del så vill jag hellre vara lite mera kreativ så jag letar gärna reda på olika pyssel vi kan göra tillsammans. Tacka vet jag Pinterest, för är man lite heller slut på idéer eller om man har nåt material man vill använda till ”något” så är det verkligen bästa stället att gå till.

Hittills i sommar har vi bland annat pysslat fjärilar av påskägg, ugglor till dockvagnen (liknande som finns på Lillasysters vagn), pappersfiskar, säng till puppi, blombukett av garn och midsommar blom-kort, plus en hel del större och mindre pyssel. Några pyssel har jag också på lager ännu, och många pysseldagar att fylla så ni kommer nog att få hänga med till vår lilla pyssel hörna ännu några gånger framöver.

Lämna en kommentar