Vårsolenergi

Alltså vilket underbart vackert väder vi haft idag. Nästan så man hunnit glömma gårdagens uselväder med snöstorm och isande vägar. Jag var fem före att ta en kopp te ute i solen på terrassen idag, men latheten slog ändå till när jag konstaterade att jag inte orkar klä på mig en massa utekläder eftersom det ändå är rätt kallt ändå, och bara för att få sitta en stund ute i solen. Kan väl skylla på att det faktiskt är jobbigare att klä på sig numera, speciellt skorna, och så har vi heller inte ännu tagit fram något att sitta på till vår solterrass…men kanske en annan dag, det blir väl ändå både vårigare och varmare nu hela tiden?

IMG_20190312_190825_862.jpg

Hade skoldag igår igen, och efter att ha tvekat och gruvat mig över min avhandling en hel del förra veckan började det öppna sig och kännas betydligt bättre nu. Inte alls för ämnet, men lite för vinklingen och anpassningen till utbildningen kan man säga. Men efter att få öppna upp och diskutera med såväl medstuderanden samt handledaren verkar det nog som jag nu börjar ha det mera på klart. Nu är det ju ”bara” att gå ett varv via biblioteket igen och så sända några mail, göra ett frågeformulär och till sist sätta sig ner och skriva. Lätt som en plätt eller hur var det nu då? Nå som tur ska ju inte hela avhandlingen vara klar imorgon men ännu denna vecka borde jag få bockat av en del av det jag ska ha gjort…

Lämna en kommentar