om att bli tvungen att rivstarta hösten…

Egentligen skulle jag helt vilja motsätta mig att hösten är här, eller nära ens. Har varit en helt super sommar och en såå skön semester (på x-antal veckor) så är inte alls redo att påbörja hösten med allt vad det innebär ännu. Trots att jag defacto var i jobb redan idag i fyra timmar, inte ens tolv timmar efter att vi kommit hem från en härlig Greklandsresa…men verkligheten är vad den är och naturen skriker ut att hösten börjar vara här…men det är ju bara augusti ännu…augusti är ju sommar…

Nå eftersom jag ändå rivstartar höstterminen (/jobbet/hösten/verkliga-vardagen) så gör jag höststart för bloggen också. Bloggen som inte alls skulle ha paus i sommar. Bloggen som skulle vara fylld med sommarinlägg och minnen och trädgården och semestern och ja allt, men då blev det som det blev och plötsligt hade jag haft flera veckor paus…

Men nu har ändå inspirationen och lusten att skriva återvänt. Har många inlägg som bara väntar att få skrivas. Ska berätta om sommarhändelser, om vår terrass, om sommarfynd, om vår södernresa, om varför gamla amerikanska bilar är så fina, om att vi varit gifta i fem år, om hur hösten kommer se ut och…ja mycket mer! Men kan väl ändå inte publicera allt nu ikväll så lite till får ni vänta.

22.8.2018

denna bild återspeglar verkligen min sommar; barfota, sommarklänning, hemma i gräset, solglasögon och verkligen ingen stress för nånting…

Puss och kram! /Nillan

En kommentar Lägg till din

Lämna en kommentar