månadsutmaning Juni

Hur går det med löpningen då? Ja, nå ni kan ju börja med att påminna mig nästa år att inte lägga löpningsmål under värsta pollenmånaden. Tre veckor av hela maj har gått till svåra pollentider, och lite till förkylning både i början och slutet av månaden, men annars har det gått bra. Ingen valpsjuka i benen än så länge, har hållit ett lugnt tempo på, men vågar inte ännu ropa hurra för det har ju inte precis varit intensivträning precis. Ca tre km har jag iaf kommit upp till med löpningen, så bara jag nu i juni kommer mig ut på länk ett par gånger i veckan så ska jag nog vara uppe i fem kilometer innan midsommar.

1.6.18.1

Men juni då, vad ska vi hitta på för utmaning i juni? (förutom att fortsätta på maj-utmaningen?). Jo jag tänkte mig två saker:

  1. Testa en ny maträtt varje vecka, helst på grillen (det blir alltså typ fyra gånger, så typ, en kött, en vegetarisk/tillbehör, en dessert och en gång vill jag prova på pizza eller nån form av bröd på grillen)
  2. Lära mig stå på händer utan stöd från väggen (en härlig sommarutmaning som jag kan göra ute i gräset…)

Hänger nån annan med nu i juni?

Lämna en kommentar