En riktig kalashelg

En riktig festhelg, det är vad vi haft denna helg. På lördag kväll firade vi min moster som fyllt femtio. En fin fest med middag och program vid Vasa Arbis. Jag bjöd min moster på två sånger, varav min mamma kompade den ena. Lillis var glad och sprallig precis som hon brukade men uppförde sig ändå alldeles exemplariskt under hela kvällen.

Idag var det då dags för fröken att få hennes egen födelsedagsfest. Vi firade för våra familjer i två omgångar för att få ett lite lugnare runt kaffebord ett och så barnen skulle få leka mera fritt (och högljutt) efter att våra far- och mormödrar fått fira fröken i lite lugnare tappning. Vår fröken var nog i eld och lågor hela dagen och visste inte riktigt hur hon skulle vara när hon fick så många paket. En del av paketen fick däremot troget vänta på sin tur att öppnas för efter hand skulle det först lekas med presenterna…

Nu var ju inte Lillis den enda som firades idag, utan Älsklingen fick också en del av festen eftersom han fyller jämt nästa vecka. Så tårtan bakade jag med tanke på honom, en Chrysler-tårta blev det (eller iaf ditåt). Fast vad vi bjöd på till kaffet får ni se bättre i ett annat inlägg…

received_10215656938804403

Lämna en kommentar