Huvudet är med efter jullovet

Över halva första arbetsveckan avklarad. Är egentligen lite förvånad över hur bra huvudet hängt med alla tre dagar redan trots att jag haft jullov i tre veckor. Kanske det då bara är ett tecken på att jag är utvilad?

Mycket jobb har det ändå varit redan under tre dagar. Inte bara undervisning utan allt annat som kommer med när man jobbar heltid på ett Medborgarinstitut. Kursanmälningar, telefonsamtal om kurser och alla världens frågor, flytt av kursdeltagare, dubbelanmälningar osv. Därtill så ska också en hel del kurser planeras och noter kopieras, men sånt hör väl till vardagen? Imorgon blir det heldag på kontoret så kanske jag då får bockat av de sista punkterna på veckans to-do-lista? När vi med en annan lärare förra veckan diskuterade om hur rutinerna ser ut så skrattade jag nog bara och sa ”vilka rutiner”, känns ibland som om rutiner inte finns när alla dagar ser så olika ut och undervisningen hela tiden varierar. Men vi ska se om jag alls börjar få in nå rutiner om några veckor…

IMG_20180110_164135_044

Lämna en kommentar