Julkransen

15.12.17.2.jpg

Årets julkrans hänger nu på väggen där ute. Den blev mindre än vanligt eftersom jag hade en helt annan stomme än jag brukar, men fin är den ju ändå. Granris har jag använt mig av även i år. Skulle jag haft tid att ta mig ut i skogen tidigare i veckan skulle jag antagligen gjort den av lingonris, men nu ville jag faktiskt inte börja gräva i snön.

15.12.17.1

Däremot dekorerade jag kransen med stjärnor jag klippt ut av näver. Har en hel hög med näver i skåpet som jag tagit från ett par fallna björkar, som jag inte riktigt har fått pysslat något med. Men nu ritade jag stjärnor runt en pepparkaksform och fick dekorationerna till årets julkrans.

15.12.17.3.jpg

En kommentar Lägg till din

  1. Kitty skriver:

    Enkel och snygg!
    Trevligt med hemgjorda näverstjärnor.
    /Kitty

Lämna en kommentar